Lycka.


En glad bild från i förrgår passar perfekt in på detta inlägg.

Som ni säkert vet, så har jag befunnit mig på en ö i en vecka, men är nu på göteborsk mark igen, 
eller tja, jag kom hem i söndags. 

Igår var jag på Liseberg med familjen, farfar, farfars fd frus(hon dog av något hjärtproblem) syster, hennes två döttrar (en är tjugo någonting och den andra är tjugonio) och farfars fd frus systers son (inte fd fruns syster som var med på Liseberg, utan en annan syster) och hans fru samt två barn (en dotter på nio år och en son på elva år). Detta blev lite förvirrande, så jag har säkert skrivit fel någonstans.
Den sistnämnda familjen är i alla fall från Kristiansand i Norge, så jag fick ju öva på min norska lite med barnen, skoj! 
Jag hade en otroligt fin dag, med underbara människor.

Idag har jag, min syster och pappa varit på en badplats hela dagen och sedan åt vi på ett gatukök.
Just nu kollar jag på Sveriges damer som spelar sin första fotbollsmatch i OS 2012, heja heja!

Mitt liv är just nu på topp och jag mår väldigt bra! 

Puss och kram. 

Dag 5 - Raggarön.

Tjenare, tjenare!

Här har vi haft fint väder idag också med sol, men jag har mest legat i soffan och läst (ja, JAG har börjat läsa lite smått för jag har hittat en serie jag tycker om), samt suttit i skuggan.
När jag är ute i ljuset får jag så ont i huvudet, och jag antar att det beror på min syn.

Är så trött också, men har det fint här!

Dag 3 - Raggarön.

En närbild från Cypern. Som jag saknar det stället alltså. 

Dag tre på ön jag är på nu, och idag har jag och Anna paddlat kajak någon kilometer.
Har även promenerat med allihop till en kiosk kanske tre kilometer härifrån.

Jag känner mig lite trött, så sittligger inne just nu i soffan och lyssnar på den här fina skåningen.

Solen har skinit både igår och idag, och temperaturen ligger på en si sådär 21-22 grader i skuggan.

Kram.

HEJ FRÅN THE ISLAND.

 
Hejhopp från en ö mitt ute i ingenstans.
Nja, mitt ute i ingenstans är det väl inte, men dryga sex mil över Uppsala.

Vi anlände till Stockholm igår bitti klockan tio, och åkte inom en timma vidare upp mot Uppsala.
Vädret igår var väl inte det bästa, men idag bjuder vädergudarna på både sol och värme, tack!

Hittills idag har vi badat, solat, paddlat kajak, rott, läst, lyssnat på musik, ätit och bara levt livet.
Vi stannar här tills på söndag och jag hoppas att vädret är likadant som idag tills dess!

Tänkte bara kila in här och säga HEJ. Vi hörs någon gång. 
 

Hejdå.

Åker till Stockholm och sedan vidare till min väns mamma och hennes systers ö, ovanför Uppsala med tre vänner imorgon.
Jag kommer inte ha tillgång till dator, men jag ska ta en massa bilder som ni får se sedan.

Tyvärr ser den kommande veckans väder inte så lovande ut,
men vi får hoppas på någon dag sol i alla fall!

Ni kan ju alltid följa mig på instagram ifall ni vill ha mycket uppdatering, evelinahanssons heter jag där!

See yaaa

Cypern del 2.

 
En kväll tog vi bussen till Fig Tree Bay eller Protoras som det hette, för att äta och kolla runt lite.
Vi hamnade på en fin och mysig restaurang, där även det som serverades var mycket gott.
Jag och min syster strosade runt på gatorna där i hopp om att hitta något fint, och för min del gick det inget vidare, men min syster hittade lite småsaker om jag minns rätt.

Vi köpte även en musmatta till våra föräldrar med två stränder på, och det uppskattades.
Här är fyra bilder från den kvällsresan!

Cypern del 1.

 
Här kommer del ett av Cypernresan. Kommer ladda upp lite slumpmässiga bilder lite då och då!

1. Jag på solstolen vid poolen.
2. Min frukost (är ju fruktgalen).
3. Direkt när vi kom fram till Cypern och spanade in stranden, knäppte jag ett kort på min syster vid det fina havet.
4. Ett kort taget från balkongen på en del av poolen. Bäst.
5. Fina Johanna, som även var känd bland barnen som Raj Raj, clownen Coco's bästa kompis.

Cypern


Tjolahopp!

Om det är någon som har undrat varför uppdateringen har varit så kass,
är det för att jag och min familj har varit i Cypern i femton dagar, så bloggen fick hamna lite åt sidan.

Jag har tagit en massa bilder med min lilla kamera, men även en del med systemisen, 
så bilder kommer upp här framöver!

Nu ska jag äta lite soppa, för att sedan åka iväg till Ung Cancer-kontoret och hjälpa till!


RSS 2.0